W ciągu doby na niebie mamy kursuje wiele samolotów. Dlatego często wiązać może się to z niechcianymi opóźnieniami. Jednak warto w takiej sytuacji walczyć o odszkodowanie za opóźniony lot. Przysługuje on każdemu klientowi, jednak nie wielu z nich ma o tym pojęcie. Odszkodowanie za opóźniony lot przysługuje wtedy, gdy samolot spóźnia się 3 godziny lub więcej, a nawet jak zostanie całkowicie odwołany. Przysługuje nam wówczas zwrot pieniędzy nawet do 600 euro.

Odszkodowanie za opóźniony lot – co nam przysługuje?

Odszkodowanie za opóźniony lot możemy wybrać w kilku formach. Najbardziej popularną jest zwrot kosztów za bilety, lub nawet za koszt całej wycieczki, która nie doszła do skutku, a także za tą która się odbyła jednak nie miała już większego znaczenia (np. ważne spotkanie się już odbyło). Odszkodowanie za opóźniony lot może mieć formę innej wycieczki na podobnych warunkach w idealnym dla nas terminie. Oczywiście jeżeli nasz lot się opóźnia mamy prawo do kilku rzeczy, z których warto skorzystać w niektórych sytuacjach, m. in.: bezpłatne posiłki i napoje, nocleg w hotelu, transport do hotelu, a także prawo do wszelkich informacji i danej sytuacji lotu. Jeżeli lotnisko nie zapewni nam takich warunków, wówczas warto zachować rachunki i zgłosić reklamację o zwrot kosztów.

Kiedy nie należy nam się odszkodowanie za opóźniony lot?

Odszkodowanie za opóźniony lot nie w każdej sytuacji nam się należy. Oczywiście w sytuacji, gdy czas oczekiwania nie przekracza 3 godzin. Odszkodowanie za opóźniony lot nie przysługuje w przypadku złych warunków atmosferycznych, które mogą wpłynąć na bezpieczeństwo. Kolejnymi czynnikami jest zła, szybko zmieniająca się sytuacja polityczna w danym kraju, a także strajk osób pracujących na lotnisku. Odszkodowanie za opóźniony lot nie należy nam się w przypadku, gdy o opóźnieniu zostaniemy poinformowani od 14 do 7 dni przed planowym odlotem.